fredag 14 maj 2010

Galen? Modig? Eller bara nyfiken på vad livet har att erbjuda?

Så, jag tänkte börja med att berätta hur allt startade. Hur man kommer på idén att lämna tryggheten i landet lagom och istället bege sig till USA.
Det är faktiskt något jag har velat göra väldigt länge, ändå sedan mellanstadiet har jag tänkt tanken. Men det var för ungefär två år sen kanske som vi började kolla lite mer på möjligheterna och olika organisationer att åka med osv.
Och snart är det ett år sen en representant från utbytesorganisationen Explorius kom hem till mig och höll en liten intagningsintervju. På den vägen är det.

Två veckor efter intervjun fick jag ett brev hem om att jag blivit intagen. Med det brevet kom även en redig bunt med papper som nu skulle börja fyllas i och sedan skickas till USA.
Men inte förrän i Mars i år var alla papper klara och skickades iväg till USA, så nu väntar jag spänt på min placering och vad för typ av familj som valt att ta emot mig.

Tankarna som går runt i huvudet är många och olika. Ena stunden är det förväntansfulla tankar som bara vill iväg till USA nu nu nu! Andra stunden är det tankar som undrar vad jag håller på med, hur jag kunde vara så dum och vilja lämna familj, vänner och trygghet för ett år i USA.
Så, det är en blandning av många känslor, mestadels nervositet och lycka faktiskt.

En sak är säker: Det blir lite vad man gör det till. Och jag ska göra det till ett av de bästa åren i mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar