torsdag 13 januari 2011

The piano sits in a shaded space, with a picture of your face

Hej på er!

Idag är det torsdag. Jag berättade inte för er tror jag, men jag har en kompis här som hade problems big time med sin värdfamilj, så såg till att hon kunde flytta därifrån illa kvickt. Så nu bor hon med mig. Och jag kan berätta för er att om man träffas några gånger under dagen sådär så har man jättekul, och allt är bara bra. Om man däremot bor tillsammans, åker buss varje morgon en timma tillsammans...det är en annan femma kan jag säga er. Speciellt om en har dator och den andra har inte dator, och man måste vara vänlig och dela med sig just i de stunder man inte vill.

Men, det går bra. Ska inte klaga. Såååå glad att jag kunde hjälpa henne, och jag vet hur tacksam hon är så.. :)

Iaf. Har vart fruktansvärt trött den här veckan, haft svårt och sova och grejer, och har nog en aning vad det kan bero på. Igår somnade under en lektion. Första gången i mitt liv. Vi kollade film så det var ingen fara. Men hur som helst, det är ett tecken på att man är en gnutta för trött.

Dagen var bra. Just nu sitter jag på mitt absoluta favoritställe här i Missoula. Dricker kaffe och har det bra. Om ett tag blir vi hämtade, jag och min nya syster haha, vi ska äta lite sen åka och kolla basketball game. Ska bli superkul, älskar dessa matcher.
Inga läxor hade jag idag, fruktansvärt skönt. Mina betyg droppade ju lite, för att jag inte gjorde läxor, och det är bara två veckor kvar tills våra terminsbetyg sätts, så bestämde mig för att fixa betygen inför detta, så la på en extra växel i två veckor och nu är jag back on track igen.
Så kul idag på biologi-lektionen, när läraren ville att nån skulle gå upp och skriva ett exempel på molecular movements, och jag ba kände enda in i benmärgen att han skulle välja mig, för jag försökte kolla på allt annat förutom på honom. Han ba Cornelia, would you volunteer? Thank you very much!
Så, jag gick upp där med en attiyd som sa att jag läst och andats biologi hela mitt liv, försökte tänka lite snabbt, och så skrev jag diffusion och det blev helt rätt och sen fick jag gå och sätta mig igen. Skön känsla ska jag säga er. Obeskrivligt haha. När man tror att man inte riktigt har koll men egentligen har man full koll. Hell yeah.

Nu blev det en bok igen. Ber om ursäkt. Puss och kram

1 kommentar:

  1. Det dära med du hjälpte en kompis bo hos dig istället. Är det någon från sverige eller någon du träffa där borta :)?

    SvaraRadera