fredag 22 oktober 2010

Happy now?

Jag förstår inte varför man utsätter sig för det här. Varför vill man skaffa sig ett nytt liv, älska nya människor och älska en ny vardag. För att sedan lämna det. Och hela tiden, ju mer man trivs, ju mer man känner att detta är människor man aldrig vill lämna, desto klarare blir det att man kommer lämna allt. Lämna för att åka tillbaka till något som är precis lika bra om inte bättre. Men fortfarande lika jobbigt.

Nej. Jag ifrågasätter inte varför jag åkte, varför jag "utsätter" mig för det här. Jag kommer aldrig ångra att jag åkte. Hur jobbigt det än var att lämna Sverige, vilka sacrifices jag än gjorde, så kommer allt vara värt det. Alltid. Och jag kommer inte ha nåt emot att komma hem. Det är bara faktumet över vad man lämnar bakom sig. För det är nånting underbart man lämnar.

Jag sa att jag inte skulle blogga mer idag, men det är faktiskt en ny dag. Klockan är kvart i ett. Kollade på en film för en stund sen. "Letters to God". Vi grät. Det var en väldigt fin film och jag rekommenderar att ni ser den. Det är ingen glad film, men den är fin. Man känner nåt för den. Oavsett om man kan känna igen sig i den eller inte.

För övrigt, så blev det shopping idag. Jag, Syd och Cam gjorde shoppingcentret osäkert. Vi hade jättetrevligt. Shoppade loss. Köpte ny jacka, hittade mina UGGS, men köpte dom inte idag. Köpte två par nya brallor, halsduk och mössa.
Efter det åt vi middag allihopa, hela familjen och Marty på nån restaurang. Sen åkte vi hem. Jag färgade håret, bara utväxten, så det är fortfarande ljust och fint. Blev förvånansvärt bra. Är nöjd!
Imorgon vet jag inte vad som händer. Kanske att jag är med Liam. Men antagligen inte. Jag sa att han skulle lämna lördagen öppen för mig. Men vi får se.
Nu ska jag tvätta bort sminket sen sova. Jag mår jättebra idag, och det är det som är problemet haha. När jag mår såhär bra här blir jag nästan ledsen för...det här är liksom ett kapitel i mitt liv. Alla kapitel har ett slut. Makes me sad. Breaks my heart. Ah, allt sånt där. Och ja, jag tar vara på alla sekunder, alla små microsekunder som finns, jag lovar. Men tiden går skrämmande fort när man har roligt.

peace out


I'm sorry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar