lördag 23 oktober 2010

If you doubt, throw it out

Hej bloggish

Idag inledde jag dagen med att vakna utvilad. Åt frukost med familjen, sen drog vi ut på en bergpromenad. Tanken var att vi skulle nästan till toppen, för att fota och sånt, men Sydney tyckte inte alls om den tanken. Så halvvägs började vi traska neråt igen. Det var ganska kul. Jag är ingen skogsmänniska. Jag bor i skogen hemma jag vet, men nej, jag föredrar promenader på asfalt. Har alltid gjort. Nu var ju detta lite annorlunda, för det var annan miljö och sånt, lite mer klättring över det hela så det var kul.
Men i slutet tröttnade jag. Totalt. Så det var lagom skönt att komma hem efter två timmars hiking. Chillade framför teven och funderade på vad jag skulle göra resten av dagen, när Marielle säger att vi ska in till stan och spela minigolf och grejer. Jaha, var ungefär min tanke.
Så fick snabbduscha och sånt där ni vet. Skynda mig. Gillar inte att skynda mig.

Hann dock kolla facebook innan jag hoppade in i duschen och av nån anledning dök mitt humör till botten.
Så var irriterad och bara allmänt inte glad när vi satte oss i bilen på väg in till stan. Kände mig lagom taggad inför att spela minigolf också.
Men hade en helt ok stund där. Jag och Cameron vann. Efter det åkte vi hem. Var hungrig som en varg så under tiden Carl lagade middag var jag nere på mitt rum.
Efter en utsökt middag sitter jag nu här. Funderar på morgondagen. Jag har haft två familjedagar nu. Så man tycker ju att resten av dessa lediga dagar skulle kunna bli kompisdagar, visst?
Men imorgon är det ett stort football game, och Carl tror jag skulle tycka det var kul att se den. Det tror jag med. Så ska se om jag kan gå och se matchen och sen vara med Liam. Skulle vara perfekt.

Vad mer...Nej det var väl allt för idag.
Puss och kram, hoppas ni njuter av helgen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar