lördag 9 oktober 2010

If you move....

Intressant dag. Lär vi oss något av möten med olika människor? Vi börjar i mitten av dagen haha. Jag var på Native American lektionen. Vid mitt bord idag satt som vanligt en högljudd 14åring, en 17åring som suttit i fängelse i 2.5 månader, för narkotikabrott, alkohol, misshandel, skadegörelse osv. Han är stämplad som legally insane. Hamnar i slagsmål ett par gånger varje vecka. Trevlig kille? Han är helt ok. Sen har vi en ny tjej, 14 år, flyttat hit från Florida. Skolkar typ hela tiden, men kom idag. Berättade lite om sitt liv. Hon finns med i polisregistret för att hon misshandlade sin låtsasmamma. Hon har F i alla ämnen, så därför hatar hon det, och därför skiter hon i det. Hon knarkar och super. Av nån anledning tyckte jag hon verkade trevlig innan hon berättade allt det där. För hon berättade det som att det var nånting bra, liksom verkligen skiter i allt och är hur cool som helst.
Sen, den sista tjejen, också ny, började idag, haha, sa inte så mycket men så fråga vi henne och då berättar hon att hon precis kommit ut från behandlingshem. För vad? Droger och alkohol.

Alltså, vad händer? När den där 14åriga tjejen som misshandlat sin låtsasmamma pratade på om allt, som om det var meriter i hennes liv, tyckte jag så synd om henne. Asså snacka om att ha halkat in på fel spår. Verkligen. Efter den lektionen skulle hon dra till sin mamma, skita i resten av skoldagen. För hennes mamma bryr sig inte ett piss tydligen.
Vet inte vart jag ville komma med det här haha, men tycker det är sorgligt bara. Visst om vissa festar sönder varje helg hemma i Sverige haha, men gud, vi fixar skolan och har någon slags duglig framtid.
Den där tjejen...tveksamt.

För övrigt. Liam berättade att han kanske måste flytta. Asså hur typiskt är inte det? Jag kände bara att nej tack, spare me that bullshit....
Nej men nu ska vi inte gå händelserna i förväg. Men ändå. Han sa det och det var som typ en slag i facet. Jag är väldigt mottaglig och väldigt känslig för mindre bra saker just nu haha :( så fick kämpa mot tårarna en hel lektion. Sen en lektion till bara för jag påmindes.
Men han trodde dom skulle kunna stanna. WHATEVER...orkar inte bekymra mig. Asså verkligen inte.

nytt inlägg
puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar