fredag 8 oktober 2010

This is how it goes down

Dagen har varit bra. Det står helt stilla i mitt huvud. Antagligen var det alltså ingen märkvärdig dag.
Imorgon är det re-taking day för skolfotot, för dom som missade första gången, jag var såklart en av dom. Men hade inte fixat en sån där lapp att fylla i, har dragit ut på det i typ två veckor, hur onödigt? -.-

Idag i alla fall tog jag tummen ur röven och gick till the office och frågade. Det var inte så farligt. Inte farligt alls. För lapparna låg precis bakom mig där jag stod. Så det var ju enkelt.
Sen anmälde jag mig till Skii/Snowboard club idag, för Irina sa att det verkade kul så då gjorde jag det. Får se hur det går med det då.
Sen anmälde jag mig till yogan, this is called Cornelia being productive, det är sånt här som jag borde gjort för säkert två veckor sen men bara inte tagit initiativ till. Men idag gjorde jag allt på en gång bara för det.
Så på måndag blir min första yoga-lektion, perfekt avslappning och träning. Haha...

Sen pratade jag med en annan tjej som jag borde pratat med för länge sen, vi har liksom hälsat på varandra varje dag och vi ler och allt sånt, men aldrig pratat. Men idag så. I matkön. Visade sig att hon också var en utbytesstudent från Ungern, hon visste att jag var det men jag visste inte det om henne så det var ju kuligt.
Jättegullig tjej.

Slutade två, Marielle kom och hämtade mig, vi åkte hem, bytte och och lastade hästarna, åkte och hämtade flickorna sen till ridhuset. Vi var där i flera år. Det var kul men guuud vad tid det tar. Marielle är snabb men tjejerna är det inte.
Vi kom hem vid sex, gjorde mina läxor and now I'm dying for some food samtidigt som jag smsar med Zacc, "what up swedish nigger?:)" normal. Men han är kul :)

Nu ska jag gitta, idag btw så saknar jag svensk mat jättemycket, jag saknar december 2oo9 på västerskolan, den månaden var speciell, och jag saknar en mamma-kram.

puss och kram. Jag har fortfarande inte gråtit en enda gång. Men ack vad nära det är...

2 kommentarer:

  1. Va kul m lite aktiviteter:) Hoppas det blir en bra yoga klass. Roligt att du funnit en utbytis det går att snacka med;) Är det någon som organiserar en utbytesträff? Saknar Cornelia kramar varje dag! Älskar dig<3

    SvaraRadera
  2. nej jag har inte hört nånting alls om nåt sånt :)
    Ah, ska bli kul med nåt nytt haha ;D
    älskar dig<3

    SvaraRadera