lördag 18 december 2010

Nötskalet #1

Okej, en sak till. En sak som aldrig hände mig hemma, var att glömma att äta middag. Liksom, vanligtvis är jag så hungrig om kvällarna att jag kan äta en kudde eller nåt.

Men det händer här. Ibland, när ingen lagar middag, så glömmer jag. Sen när klockan är runt tio, så känner jag hur hungrig jag är. Men jag kan inte äta så sent, så då går jag och lägger mig istället. Asså?
Och idag, runt sex, åkte jag och Kaymi till donken, för Marielle sa åt mig att se till och äta nåt, så vi åkte dit och jag köpte ice tea och pommes frites. Det blev min middag. Haft så ont i magen idag att jag inte riktigt var hungrig. Men nu, är jag aphungrig. Klockan är 23.40. =försent.

Ska bättra mig! Men saknar svensk mat så mycket :(

Vad mer... Offentliga toaletter här är mycket fräschare than in Sweden. Men det är liksom inte hela stängda dörrar. Dörrarna är liksom 2/3. Jättesvårt att förklara. Men hur som helst, man kan höra när alla kissar, och alla kan höra när du kissar. Jag är van nu. Men liksom, sånt stör mig. Känns ju som att gå på toa med nån annan. Inte för att det egentligen spelar någon roll, för alla vet ju vad man gör där inne ändå, but still!
Meningslöst inlägg men ni ska veta att den här toalettgrejen stör mig lite varje dag haha. Så tummen upp för svenska toalettdörrar! Såna här smågrejer man lär sig uppskatta haha.
Dock älskar jag America. Det är charmigt.

puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar