fredag 18 juni 2010

Visum

Den 22 juli ska jag till Amerikanska Ambassaden i Stockholm och fixa visum. Lite sent kan tyckas men det var den tidigaste tiden som fanns. Så det duger :D

Igår kom ett brev hem på posten med lite papper i. Det var information och flighter och hur avresedagen kommer se ut på ett ungefär. Sedan fick man även veta vad vi ska göra under vår vistelse i New York City.
OMG, galet! Kommer bli så sjukt kul!!

Jag blev ännu mer nervös dock, Men det är en sån här skön nervositet. Förväntansfull nervositet. Mer pirrigt kan man väl kalla det då kanske.
Sorgen, eller vad man ska kalla det, låter lite hårt, men ja hur som helst, det enda sorgliga med att åka är att lämna vänner och familj. Men försöker att inte tänka så mycket på det faktiskt.
Förtränga är fel ord, för visst tänker jag på det, lite varje dag men försöker att inte tänka alltför mycket. Kan ärligt talat bli lite jobbigt då skulle jag tro.
Happy thoughts only är vad som gäller just nu :D

Det är väl vad som gick att uppdatera om USA nu i alla fall.
För övrigt så sommarjobbar jag, på ett lite café, för att tjäna ihop fickpengar till Usa. Såhär under fina sommardagar så släpar arbetsmoralen i marken... Men jag antar att det är värt det väl i USA! :)
Träffa vänner och sånt skoj får man ägna sig åt på kvällarna. Så det är långa dagar nowadays men guuud det är så värt!
Tror vi stannar där så kanske jag uppdaterar senare ikväll, för blir hemma idag, eller imorgon igen. Nu ska jag ut och kuta lite!

So long
//Cornelia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar