torsdag 9 september 2010

as a tree reaching for the sky...

hellu people

Hann inte blogga igår. Hade sjukligt mycket läxor. Igår fick jag också reda på att jag fått byta matteklass. Asså det var ju lagom, precis när jag suttit dagen innan och gjort matteläxan till geometri i tre timmar och faktiskt börja fatta lite så får jag byta.
Men det gjorde inget. Så nu har jag algebra istället, much better. Skönare klass var det också, och bättre lärare. Dock så bad han mig idag att berätta lite om Sverige nån dag. Nej tack. Men jag antar att jag kommer behöva göra det ändå.
Sen första dagen i algebra var det visst dags för ett mattetest. Men tyckte det gick hyffsat. Asså mitt mål i varenda ämne är att få G! Jag är livrädd att inte få det, shit asså, men jag borde få ett C på mattetestet idag.
Sen skrev vi en uppsats i engelskan, i ämnet: Are Americans too materialistic?
Man skulle tydligt visa om man höll med eller inte. Asså jag hade inte så fruktansvärt mycket åsikter om det där. Till en början. Fick till typ fem rader på pappret. Men det slutade med nästan en hel A4 datorskriven. Så jag är ganska nöjd. Även om min uppsats for sure inte är lika djup och ingående som de andras. Meen, det är å andra sidan inte så konstigt.

Imorgon ska jag redovisa min uppgift i World History. Ville ju vara först egentligen, men det blev inte så, för vi gick i en speciell ordning så. Blir typ sist ut istället. Såklart....

Vi har idrott varje dag, det har jag säkert nämnt. Har ju också sagt att det inte är speciellt ansträngande. But still, what's the point?
Vad mer...blev bjuden på fest igår, det var ju roligt, meen jag ska ju inte gå. Sen ville dom att jag skulle komma och kolla deras football game på lördag. Ska se om jag får med mig Cayme, gulligaste tjejen på skolan skulle jag tro. Så det skulle ju kunna bli ganska kul.

Hmm...För övrigt känner jag mig ganska nöjd med mitt schema nu. Helt nöjd kan man väl aldrig få bli. Biologin är jävligt svår. Oftast förstår jag inte ens hälften av vad den tjötiga läraren snackar om, sen ska alla uppgifter bli klara på typ 2 min. Sjukt. Ja usch och fy!
Men annars så måste jag väl säga att det rullar helt ok i skolan nu! Engelskan är dock fortfarande svår. Även fast jag märker skillnad på mitt ordförråd från det att jag kom tills nu. Men det är ändå svårt. Pratar inte alls så mycket som jag vill. Men tålamod. Det kommer.

Nu ska jag fortsätta med högen av läxor, vad det nu kan vara, kommer knappt ihåg. Helt slut. Men det var en bra dag iaf! :)

puss och kram

1 kommentar:

  1. Det blir bättre o bättre dag för dag....keep on moving...towards// puss o kram LOVE YOU!!<3

    SvaraRadera