söndag 12 september 2010

Just do it


Hej!

Jag sa ju igår att jag skulle börja på ett nytt inlägg på en gång, and I did!! Men sen sparades ingenting och jag tryckte ner allt för det var så segt och ja, allt raderades. Sen orkade jag bara inte med skiten.

Men försöker igen idag. När vi kom hem igår, från Bayern Brewing, kände jag att jag helt plötsligt hade väldigt mycket energi. Så jag drog ut på en kvällstur på cykeln. Eller ja, det var faktiskt i motionssyfte så jag höll högt tempo ;D I alla fall, jag cyklade på vägen som Marielle sagt var väldigt fin. And oh my god, it was! It took my breath away. Kan ni tänka er en massa berg, en flod, en sol som går ner bakom bergen, en rosa himmel, och vägen jag cyklar på är mitten av allt. Det var så himla fint. Asså ska låta som en tant nu men det där var balsam för själen. Jag tänkte, när jag cyklade där, hur den utsikten skulle ha helat lagat vilken trasig själ som helst.
Inte för att jag är trasig på nåt sätt, utan för mig var det mer balsam :)

Jag hade såååå mycket attt berätta igår, men allt raderades ju som sagt och nu kommer det inte till mig på samma sätt så vi får skippa det och ta denna dag istället!
Idag sov jag till nio, för Carl hade sagt att han skulle göra french toast till oss alla, och jag ville hinna ut och motionera lite innan så jag drog ut med cykeln igen. 
Kom hem, åt lite flingor för Carl hade tydligen inte vaknat än. Gjorde matteläxan (bu hu) sen kom den riktiga frukosten. French Toast american way. Brödet var sött, sen har man massa sirap på. Allt var sött med andra ord. Men guuud vad gott det va! Sådär farligt gott, att man kan äta hur mycket som helst.

Sedan gjorde jag biologiläxan, och jag börjar ärligt talat bli mer haj på det där än vad dom andra i min biologiklass är. 
När alla läxor var klara, ja, jag vet att det är lördag, men iallafall, vi tränade lite med hästarna. Foxy är dålig med sin högergalopp, så jag satt och nöta med det. Envisa häst, men jag är envisare. Så det gick tillslut. Mycket härligt. Jag funderar fortfarande på om jag ska vara med i den där Western Challenge competition eller inte. Det är helt främmande för mig, allt man gör där, och jag vet inte hur bra jag skulle klara av det. Men  å andra sidan kommer jag antagligen inte dö av att prova. Och provar jag så vet jag ju också hur bra jag klarar av det. Så antagligen kommer jag göra det. Men bara kanske.

Carls härliga pappa och bror kom över på middag idag. Vi kollade lite football och åt god middag. Imorgon är det fortsättning på det tyska firandet här, så vi ska äta middag nånstans.Det blir kul.
Skulle ju shoppa imorgon kom jag på nu. Med Carls dotter från igår. Men det hinner jag nog inte. Vi får se. Skulle verkligen vara kuul!!

Idag i alla fall tränade jag lite utställningen med söta hunden. Jag måste verkligen sluta med tanken att allt ska gå från början. Så fort jag gör nåt så ska det funka. Eftersom att Meds inte är ställd så mycket så är det klart det inte funkade super första stunden. Men sen gick det faktiskt väldigt bra! Ska försöka träna nu så mycket som möjligt med henne, så kommer vi fixa den där utställningen helt galant!

Det var allt för stunden!
pussssssss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar