fredag 3 september 2010

Sweden drama

Idag gick jag upp fem, "som vanligt", duschade och allt sånt. Åkte buss till skolan, var så hiiimla trött. Typ tejpade upp mina ögonlock.
Kom till skolan, lämnade mina idrottskläder in the gym locker. Vandrade omkring med Mark några minuter tills första lektionen. Bytte hemkunskapen mot spanska igår, så det blev min första lektion idag. Läraren sög. Asså jag skulle gjort det bättre själv. Och amerikaner överlag suger på spanska.

Jag gick gladerligen från den lektonen, vidare till engelskan, Mr. Robitaille är en mkt bra lärare, så hans lektioner är lite bättre. Vi gick till the library för att låna varsin bok allihopa, ville låna Stieg Larssons bok The girl who played with the fire, riktigt direkt översatt, men det fick jag inte haha, bara för att han var en svensk författare. Hittade nån annan skräpbok istället.

Efter detta var det dags för min första idrottlektion. Ärligt talat, ganska värdelöst det också haha, gud vilket negativt inlägg detta blir men idag var det så. Vi joggade typ 5 min utomhus, gick tillbaka till idrottshallen, stretchade 1 minut, gjorde 30 crunches och 10 push ups. Done.
Det positiva med hela den lektionen var min känsla av att "okej, det var inte värre än så, good to know!".
Nåt mer negativt är att iiingen duschar efter idrotten. Inte för att man blev svettig men ändå? Det störde mig till en början, men SEN, insåg jag att det var en jävla tur att jag inte duschade för att jag kom lagom försent till min nästa lektion ändå, för hittade inte. Panik. So I've got my first tardy today. Det är inte kul att komma försent. Man har tre tardies sen detention. Efter biologin pratade jag med läraren, smörade och var lite gullig sådär, så hon tog bort den förseningen. Way to go.

Sen gick hela min lunch åt att stå i kö för ID och locker. Sämst. Fick fem minuter på mig att äta, Mark a.k.a min personliga karta joinade, sen var det Native American History. Chill lektion, gillar det, man känner sig ganska hemma där. Av nån anledning.
Sen geometri-lektionen. Hade inte gjort hela min homework för jag kan inteeeeeeeee, men han fattar ju inte. Så jag fick 3 av 5, vilket var ganska dåligt för just den läxan tror jag. Couldn't care less, honestly.
Sist var det Modern World History. Skön klass, vilket är bra. Vi har fått olika länder och olika topics att skriva lite om. Han säger hela tiden keep it simple, härligt härligt!

Det var dagen, och mitt schema, ser ut sådär varje dag!
Hoppas allt är bra i fina Sverige, puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar