lördag 16 oktober 2010

I'm a mess and it starts to show

Godmorgon!

Här är klockan nu sju. Vi åker till Hamilton om 45 min så tänkte att jag kunde blogga innan det eftersom att jag inte gjorde det igår.

Igår åkte vi in hela familjen, halv sju hemifrån, för att släppa av Carl på sjukhuset. Sen åkte vi tjejer vidare till ett café, satte oss där. Köpte en double shot espresso. Kan sju säga att det är precis vad man behöver inför en skoldag, det blev liksom ett riktigt *ding-ding*, och så var jag klarvaken och energi som skulle räcka för att springa hem till Sverige ungefär.
Så min förmiddag i skolan blev ju super, för jag var oerhört pigg och pratglad. Men alltid med mig när jag dricker energigrejer och dom börjar gå ur kroppen, så blir jag skakis typ. Det hände nu också, men det gjorde inget för har aldrig vart så pigg under min vistelse här haha.

Istället för idrott fick vi kolla på volleybollturneringen. Skapade lite nya kontakter, mycket bra jobbat av mig. Dock var det kiillar, som vanligt. Och dock, igen, så visade det sig att dom var typiska killar också. Schysta men fan vad trött jag blir. Jag vill berätta vad dom sa men vill inte uppröra mammor och andra släktingar där hemma haha.
I alla fall, det visade sig senare att en av killarna var kompis med Liam, så den killen kommer nog hålla käften hädan efter. Han kom och krama mig och ba hey best friend I love you, och Liam hade stått en bit  ifrån och snackat med sin kompis, helt plötsligt, jag skojar inte, det gick fort, så står han bakom mig och håller om mig och ba säger nåt till den där killen som gittar fort som fan. Så var det med det.
Sen efter matten stod jag och prata med Tyler, sen ser han Liam, han ba avbryter sig själv och säger: Gotta go, bye.
??

Efter skolan åkte vi med Liams två kompisar, tjejer såklart. Och för att ni ska få en uppfattning om hur vanligt det är att röka på här, så kan jag börja med att säga att det är första frågan alla nya personer frågar mig. Sen, alla bilar som körs av en 16åring, och som jag åkt i, stinker marijuana inuti. Dom två tjejerna hann knappt sätta sig i bilen innan dom tände en omgång. UÄK. Luktar så jävla illa. Men sen vänjer man sig och...ah :)

Vi åkte till Taco Bell, Liam köpte nåt att äta till sig själv och andra tjejen för jag var inte hungrig, eller jo jag var det men jag ville inte att han skulle betala min mat igen, så jag sa att jag inte var hungrig. Han inbillar sig att han har råd att betala andras mat sådär.
Tillslut, droppade dom av oss hemma hos Liam, jag var trött på att sitta och känna äckellukten.
Eftermiddagen var väl inte sådär jättelyckad kanske haha. Jag blev ashungrig så smsa vår allas bitch men goda vän Zacc, och fråga om han kunde köpa en mocha latte om han skulle till Liam.
Så hade jag och Liam småtjurat lite, eller ah, han småtjura, sen blev det bra, sen helt plötsligt kommer Zacc in med en mocha latte till mig och säger att han bjuder på den.
Haha, kan säga att hela den situationen bara fick helvetet att bryta ut. Liam blev fett arg, Zacc drog ut från rummet för han ville inte ha mina pengar, Liam fortsatte tjura nån halvtimma sådär. Han undrade varför jag inte bad honom. För han vill ge mig allt jag behöver. Det är vid såna här situationer det är jobbigt att prata engelska, för det är svårt att riktigt äga sönder nån om man inte är van. Så jag sa mer att you're being a little bitch Liam. Stop wasting our fucking time.
Haha, det löste sig tillslut :D

Marielle och tjejerna kom och hämtade mig vid åtta, vi åt och fixade lite grejer sen åkte vi hem.
Väl hemma, gjorde jag nåt som jag aldrig gör. Jag menar aldrig. Det finns ett undantag.
Jag kom hem, slängde mig på sängen och typ bara däcka. Med kläder, smink och oborstade tänder. Gör aldrig det. Never. Vaknade flera gånger under natten men nej. Jag stannade kvar och fortsatte sova.
Vaknade halv sju, kändes som dagen efter en brutal fylla, lika ofräscht typ hahaha....
Så gick upp, tvättade mig och allt sånt och nu mår jag toppen :) Inte jättetaggad inför tävlingen dock. Ska se om kanske Marielle kan rida Foxi istället. Vi får se.
Skriver när vi kommer hem.

puss och kram, världens längsta inlägg shit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar